El passat mes de febrer vaig viatjar a Mèxic amb un grup d’amics on he pogut comprovar que és un país ple de força que els dona la terra habitada en els seus orígens pels indígenes de diverses cultures que han estimat la terra, hi han estat molt connectats i n’han tret el millor de ella.
M’ha encantat conèixer la gent del poble que m’ha comunicat el seu amor i alegria mitjançant el seu somriure obert i sincer. També he pogut comprovar com l’alimentació dels comerços locals acostuma a ser molt sana i sense additius, per la qual cosa ha estat un plaer poder menjar tenint la sensació que gairebé sempre els ingredients eren naturals i bons. Ens hem passejat per un mercat d’un poble rural en el qual ha estat una delícia veure tots els productes de la terra plena de sabors intensos com els que sentíem quan érem petits i també els elaborats per els pagesos del lloc.
També hem estat en un mercat d’artesania local en el que els nadius venen les seves obres totes elles molt creatives i plenes de colors i on els preus son correctes i no cal regatejar i ho fan de manera discreta i digna sense molestar el visitant que es passeja per allí, com passa en alguns països que insisteixen perquè els compris alguna cosa i existeix la cultura del regateig.
Hem pogut gaudir de la gran energia benèfica de la Mare de Déu de Guadalupe i a continuació vàrem visitar les piràmides de Teotihuacan que transmeten una gran força i on hi ha molta obsidiana que és una pedra negra molt bona per netejar energies denses.
Hem estat a la zona del Yucatán, on hem visitat les ruïnes d’Uxmal, plenes de restes de la civilització maia. Allà hem tingut la sort de comptar amb un guia tots els avantpassats del qual són maies; per això sentia profundament aquesta cultura i tradició espiritual, que ens ha transmès molt bé. Gràcies a ell hem pogut sentir la gran connexió que tenen ell, la seva família i els seus avantpassats amb aquesta terra, que veneren i respecten profundament. Això m’ha fet adonar de la importància de mantenir aquesta comunió amb la terra, una connexió que en algunes parts del món ens costa més preservar. També ens hem banyat en uns cenotes, uns pous d’aigua dolça en plena natura que acostumen a ser molt profunds. Ha estat un plaer nedar en aquelles aigües tan pures, que m’han deixat molt relaxada i amb la pell molt fina. ```
Hem tingut la gran sorpresa de poder conèixer un chaman que viu al mig de la selva mexicana i ens ha preparat una cerimònia molt profunda i sanadora, ha estat un plaer poder conèixer a aquesta persona tan genuïna que viu en total coherència i gaudir d’aquesta activitat tan potent que ens ha ofert.
Seguidament hem viatjat cap a la ciutat de Mèrida, una ciutat colonial molt bonica on hem passat la nit i hem gaudit del seu ambient alegre y colorit. Hem visitat les piràmides de Chinchén-itzá, una de les set meravelles del món on hem pogut sentir la gran energia que desprenen aquestes piràmides que vàrem veure reflectida en rajos de llums blanques i blaves a les fotos fetes amb el mòbil.
A continuació vàrem continuar viatge fins la Rivera Maya, playa del Carmen, on hem passat cinc dies descansant, banyant-nos en el mar del Caribe contemplant les iguanes, aquests animals rèptils que son tranquils i observen el seu voltant de manera que semblen guardians de l’entorn i també hem fet activitats de grup a la platja, la qual sembla una selva de palmeres, les quals van estar molt reconfortants i sanadores tan a nivell espiritual com emocional i que també varen servir per unir mes el grup ja que s’han creat vincles d’amistat que de ben segur perduraran en el temps.
Com a conclusió puc dir que aquest viatge ha estat ple de revelacions que m’han enriquit tan a nivell cultural com espiritual ja que no ha estat un viatge només turístic, sinó que també hem pogut sentir la profunditat espiritual de la cultura maya.
Ha estat un goig poder conèixer i gaudir de la gent i la cultura ancestral d’aquesta terra tan sàvia i plena de llum, colors, alegria i amabilitat sincera vers el visitant.
20 de juny de 2026

